آروغ زدن نوزادان
نوشته شده توسط : نت ویر

آروغ زدن نوزادان مي تواند جالب باشد. همه نوزادان از آروغ زدن يك هدف دارند. آروغ زدن هواي بلعيده شده را از بدن كودك خارج كرده و كودك با آروغ زدن احساس راحتي بيشتر و در نتيجه كمتر جيغ و داد مي كند و با اين كار فضاي داخل شكم كودك خالي شده و بر همين اساس مي تواند به مدت طولاني تر تغذيه كند.

چه موقع آروغ نوزاد را بگيريم؟ 

اگر به نظر مي رسد كودك شما در حين تغذيه آرام نيست، بدين معنا كه احساس ناراحتي كرده يا خود را دور و شروع به گريه كردن مي كند سعي كنيد تا آروغ او را بگيريد. برخي از والدين يا پرستاران نوزاد در وسط شير دادن به كودك وعوض كردن سينه هاي خود براي تغذيه كودك با شيشه شير كودكان را تغذيه مي كنند.

اگر به نظر مي رسد كودك در طول يا پس از عمل تغذيه تمايلي به آروغ زدن ندارد يا خوابش مي آيد، او را اذيت نكنيد.

آروغ زدن معمولا در كودك چهار ماهه و نهايتا كودك شش ماهه برطرف مي شود. آنان تبديل به شيرخواراني قابل تر شده و هواي زيادي را نمي بلعند.

چگونه آروغ نوزاد خود را بگيريم؟

روش هاي زيادي براي اين كار وجود دارد. در اينجا با سه روش مختلف براي آروغ گرفتن كودكتان آشنا مي شويد. با امتحان كردن اين ۳ روش پي خواهيد برد كه كدامين يك از آنها براي شما و كودكتان راحت تر و موثرتر است

آروغ گرفتن نوزاد بر روي قفسه سينه يا شانه

نوزاد را مقابل قفسه سينه خود قرار داده تا چانه او روي شانه هايتان قرار بگيرد. نوزاد با يك دست نگه داريد و به آرامي و باملايمت همچون نوازش او را مالش دهيد و به پشت او ضربه بزنيد.

نشستن روي دامان يا زانوها

كودك را به صورت نشسته روي  زانو يا دامان تان قرار دهيد. با يك دست بدن و با كف دست خود قفسه سينه او را نگه داريد بطوريكه انگشتان شما به آرامي و به ملايمت چانه و فك او را حمايت كند. (مطمئن شويد كه با انگشتان خود گلوي كودك را نگرفته باشيد.) كودك را كمي مايل به جلو قرار داده و با دست ديگر به آرامي و با ملايمت همچون نوازش او را مالش داده يا به پشت او بزنيد

دمر كردن نوزاد روي زانوها

نوزاد را به حالت دمر روي پا، عمود بر بدن خود بگذاريد. چانه و فك او را با يك دست نگه داريد. مطمئن شويد كه سر كودك پايين تر از بقيه بدن او نباشد چون در اين صورت خون به سر او هجوم نمي آورد. با دست ديگر به آرامي و با ملايمت همچون نوازش او را مالش داده يا به پشت او بزنيد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد رشد كودك يك ماهه تا كودك يك ساله مي توانيد به سايت بهداشت و سلامت نسخه مراجعه كنيد.





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 414
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 23 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: