فواید استفاده از ریتینر و نگهدارنده ارتودنسی
نوشته شده توسط : نت ویر

بریس ارتودنسی برای افراد مختلف لبخند زیبایی به وجود می آورد. و نگهدارنده از این لبخند محافظت کرده، و آن را برای همیشه تثبیت می‌کند. استفاده از بریس و پس از آن ریتینر ارتودنسی به طور چشمگیری می‌تواند علاوه بر بهبود طرح لبخند افراد، سلامتی کلی دهان و دندان را نیز بهبود ببخشد.

چرا باید از نگهدارنده ارتودنسی استفاده کنیم؟

اگر از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران این سوال را بپرسید این گونه به شما جواب خواهد داد : نگهدارنده های دندان اکثراً به عنوان آخرین مرحله از درمان ارتودنسی استفاده می شوند. بعد از برداشتن بریس ها، دندان ها می توانند به وضعیت اصلی و قبلی خود برگردند. بنابراین، استفاده طولانی مدت از نگهدارنده ها می‌تواند به حفظ موقعیت دندانهای صاف کمک کند.

خلاص شدن از شر باکتری و پلاک

به گفته آکادمی دندانپزشکی کودکان آمریکا (AAPD)، مسواک زدن، تمیز کردن، از بین بردن پلاک ها و کاهش حفره دندانی در دندان هایی که صاف هستند، بسیار آسانتر است. اما این تنها فایده داشتن دندان هایی صاف و همتراز نیست. داشتن دندان هایی همتراز به افراد مخصوصا به کودکان کمک میکند تا غذای خود را به درستی بجوند و بخش بزرگی از فرایند گوارش یعنی جویدن را به درستی انجام دهند.

ریتینر به مدیریت بیماری دیابت کمک می‌کند

استفاده صحیح از ریتینر هم در کودکان و هم در بزرگسالان می‌تواند به تراز کردن دندان ها کمک شایانی بکند. علاوه بر این، می‌توان با قطعیت گفت که بهداشت دهان و دندان و حفظ سلامتی کلی دهان با کمک این ابزار ارتودنسی بسیار آسانتر و تاثیرگذار است.

تنفس را بهبود می بخشد

یک مزیت کمتر شناخته شده نگهدارنده ارتودنسی این است که در برخی از کودکان، میتواند به بهبود تنفس کمک کند. انواع خاصی از نگهدارنده‌ها، طبق دستورالعمل مصرف کننده دندانپزشکی، نه تنها به صاف کردن دندان‌ها یا تراز کردن فک کمک میکنند بلکه برای حل مشکل خروپف یا تنفس در شب نیز استفاده می شوند.

به رفع مشکلات گفتاری در کودکان کمک می‌کند

برخی از کودکان برای درمان مشکلات گفتاری خود از ریتینر ارتودنسی استفاده میکنند. متخصصان معتقدند که نگهدارنده می تواند به زبان کمک کنند که هنگام ادای حروف و کلمات در موقعیت مناسبی قرار بگیرد. نگهدارنده ارتودنسی به بچه هایی که مشکلات ادای کلمات دارند کمک میکنند که هنگام یادگیری  توسعه دایره لغات خود صدای حروف و کلمات مختلف را به درستی ادا کنند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد سایر خدمات دندانپزشکی ( ایمپلنت دندان ، بریج دندان و...) می توانید به سایت دندانپزشکی درکلینیک مراجعه کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , سلامت دهان و دندان , ,
:: بازدید از این مطلب : 278
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 22 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: