ارتودنسی لینگوال (زبانی و مخفی)
نوشته شده توسط : نت ویر

اصطلاح لینگوال یا مخفی در ارتودنسی به سطح داخلی (زبانی یا کامی) دندان اشاره دارد. بریس‌های مورد استفاده در ارتودنسی لینگوال مانند بریس‌هایی که در ارتودنسی ثابت استفاده می‌شوند، نیستند، بلکه این بریس‌ها به سطح پشتی دندان‌ها می‌چسبند و در حالت عادی مخفی بوده و در داخل دهان دیده نمی‌شوند. با بهترین متخصص ارتودنسی در تهران همراه باشید.

مهم‌ترین مزایای ارتودنسی لینگوال چیست؟

مخفی بودن

سرعت بالا 

راحت بودن 

افراد مناسب برای ارتودنسی مخفی چه کسانی هستند؟

افراد بزرگسال و نیز نوجوانان و جوانانی که می‌خواهند بدون آنکه کسی با دیدن آنها متوجه بریس‌های ارتودنسی در دهانشان شود، دندان‌های خود را صاف و مرتب کرده و لبخند زیبایی داشته باشند، می‌توانند کاندیداهای خوبی برای ارتودنسی لینگوال یا ارتودنسی مخفی  باشند.

بریس‌های لینگوال چگونه نصب می‌شوند؟

برای استفاده از روش ارتودنسی لینگوال ابتدا در یک جلسه مشاوره اولیه، دندانپزشک تصمیم می‌گیرد که آیا این روش برای شما مناسب است یا خیر. سپس در جلسه بعدی، بریس‌ها بر روی دندان‌های شما چسبانده می‌شود. بریس‌های لینگوال از دو جزء اصلی ساخته شده‌اند که یک قسمت آن شامل قطعات فلزی کوچک (براکت‌ها) است که به دندان‌ها چسبانده می‌شود و جزء دیگر آن، سیم‌هایی است که این براکت‌ها را به هم وصل می‌کند.

دندان‌های شما ابتدا به خوبی تمیز می‌شوند و سپس براکت‌های فلزی با استفاده از چسب‌های دندانی مخصوص، به سطح پشتی دندان‌ها چسبانده می‌شود. سپس یک سیم مخفی مخصوص بر اساس وضعیت دندان‌های شما شکل داده شده و بر روی براکت‌ها نصب می‌شود.

هزینه ارتودنسی لینگوال

به طور کلی هزینه ارتودنسی لینگوال نسبت به روش‌های دیگر ارتودنسی (ارتودنسی نامرئی، ارتودنسی متحرک) بالاتر است. زیرا چسباندن براکت‌ها و نصب لوازم ارتودنسی در دهان بیمار در این روش مشکل‌تر است. هزینه‌های این روش شامل هزینه مراجعات دوره‌ای در مطب دندانپزشک نیز می‌شود. این مراجعات معمولاً برای سفت کردن سیم‌ها و براکت‌ها و انجام تعمیرات لازم در صورت نیاز انجام می‌شود. بریس‌های لینگوال از نظر هزینه با بریس‌های فلزی سنتی قابل مقایسه هستند و بسیاری از بیمه‌های درمانی، قسمتی از هزینه‌های آن را پوشش می‌دهند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد ارتودنسی ارزان، ایمپلنت دندان و... به سایت ما مراجعه کنید.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 310
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: