مکیدن انگشت دست و پا در کودکان
نوشته شده توسط : نت ویر

بسیاری از کودکان عادت به مکیدن انگشت شست دست و پای خود دارند و در بیشتر این کودکان این عادت قبل از دوسالگی خود به خود برطرف می‌شود اگر این عادت طولانی شد حتما باید به کلینیک دندانپزشکی شبانه روزی مراجعه کرد تا راهکارهایی برای این مشکل ارائه دهد تا از بروز مشکلات بعدی جلوگیری شود.

دلیل مکیدن انگشت در کودکان

نوزادان واکنش‌های مکیدن طبیعی‌ دارند که باعث می‌شود کودک انگشت شست یا هر یک از انگشتان را وارد دهان کند، این واکنش گاهی حتی پیش از تولد شروع می‌شود. از آنجایی که عادت مکیدن احساس امنیت و آرامش به کودک می‌دهد، در نهایت به عادتی تبدیل می‌شود که کودک برای آرام کردن یا به خواب رفتن به آن روی می‌آورد.

عادت مکیدن انگشت معمولاً چقدر طول می‌کشد؟

بسیاری از کودکان عادت مکیدن انگشت دست و پا را خود به خود در دوران نوپایی، بین 2 تا 4 سالگی، ترک می‌کنند. آن گروه از کودکانی که همچنان این عادت را دارند، با ورود به مدرسه و تحت تاثیر تمسخر همسالانشان سرانجام دست از مکیدن انگشت برمی‌دارند. البته به خاطر داشته باشید که حتی کودکانی که این عادت را ترک کرده‌اند، ممکن است در اثر اضطراب و نگرانی دوباره به این عادت گرایش پیدا کنند.

چه زمانی باید برای ترک عادت مکیدن انگشت مداخله کرد؟

مکیدن انگشت شست معمولاً تا زمان درآمدن دندان‌های دائمی نگران کننده نیست؛ اما پس از آن بر سقف دهان (کام) یا مرتب بودن دندان‌ها اثر می‌گذارد. اگر کودک انگشت را با شدت مک بزند، بیشتر از حالتی به دندان‌ها آسیب وارد می‌شود که کودک صرفاً انگشت را بی حرکت در دهان قرار دهد.

آسیب دیدن دندان‌ها در اثر مکیدن انگشت شست و پستانک

اختلال فک

پوسیدگی دندان

باریک شدن کام

کج شدن دندان

زخم شدن دهان

روش‌های دندانپزشکی کودکان برای ترک عادت مکیدن انگشت

گارد شست

گارد (محافظ) انگشت شست به کودکانی توصیه می‌شود که می‌خواهند عادت مکیدن انگشت شست را ترک کنند، اما ترک عادت برایشان دشوار است. این وسیله برای کودکان 3 تا 12 ساله مناسب است، بستن آن راحت است و کودک می‌تواند 24 ساعته از آن استفاده کند.

بریس ثابت سقف دهان

برای ترک عادت مکیدن انگشت از وسایل مخصوصی مانند بریس ثابت سقف دهان یا وسایل متحرک استفاده می‌شود. بریس ثابت سقف دهان وسیله فلزی کوچکی است که داخل دهان گذاشته می‌شود و به دندان‌های بالا متصل می‌گردد، البته استفاده از آن هنگام خوابیدن توصیه نمی‌شود.

از خدمات کلینیک تاج به  ونیر دندان، ایمپلنت دندان ، لمینت دندان ، کامپوزیت دندان و ... میتوان اشاره کرد.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 229
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: