با همه مضرات و عوارض ارتودنسی دندان آشنا شوید
نوشته شده توسط : نت ویر

اگر در حال خواندن این مقاله  هستید احتمالا در حال مقایسه فواید و عوارض ارتودنسی دندان هستید. حتی احتمالا دو دل هستید و مانده اید که آیا با وجود عوارض همچنان درست است که ارتودنسی کرد یا نه؟ ما در این مقاله به 5 تا از شایعترین و شناخته شده ترین عوارض ارتودنسی پرداخته ایم و آن ها را به طور کامل بررسی کرده ایم.

5 تا از شناخته شده ترین عوارض ارتودنسی دندان

1. تغییر چهره و صورت

به دلیل اینکه دستگاه های ارتودنسی به دندان ها متصل میشود در ظاهر ممکن است که چهره شما کمی تغییر کند.

راه حل رفع مشکل تغییر چهره در ارتودنسی

یکی اینکه اگر فکر میکنید ارتودنسی ثابت چهره شما را تغییر میدهد میتوانید از ارتودنسی نامرئی یا ارتودنسی متحرک مثل اینویزیلاین ها و یا ارتودنسی لینگوال و یا ارتودنسی سرامیکی استفاده کنید. و دوم اینکه یک متخصص ارتودنسی خوب انتخاب کنید و همه چیز را به او بسپارید تا بدون اینکه هیچکدام ار عوارض ارتودنسی دندان را تجربه  کنید به نتیجه دلخواه برسید.

2. تشکیل پلاک پشت دندان ها و دستگاه ها

درحالت عادی زمانی که دندان های خود را به طور مرتب مسواک میزنید و از نخ دندان استفاده میکنید سلامتی دهان و دندان و در نتیجه سلامتی عمومی شما افزایش پیدا خواهد کرد. اما اگر بهداشت دهان و دندان را رعایت نکنید و مرتبا مسواک نزنید، پلاک و تارتار در پشت دندان ها شما تشکیل میشود.

راه حل رفع مشکل تشکیل پلاک روی دستگاه های ارتودنسی

اما خب اگر مطابق توصیه ها و دستورالعمل های متخصص ارتودنسی خود عمل کنید تشکیل پلاک را به عنوان عوارض ارتودنسی دندان به راحتی دور خواهید زد.

3. واکنش های آلرژیک

واکنش های آلرژیک از جمله نادرترین عوارض ارتودنسی دندان است و تنها در افرادی رخ میدهد که نسبت به یکی  از اجزای بریس ارتودنسی حساسیت داشته باشند. برای مثال ممکن است به جنس سیم یا براکت حساسیت داشته باشید.

4. زخم شدن دهان

زخمی شدن از عوارض ارتودنسی دندان است اما خیلی کم پیش می آید که داخل دهان زخم شود. زخمی شدن دهان معمولا در افرادی رخ میدهد که ارتونسی ثابت لینگوال یا پشت دندانی دارند. زیرا در این روش بریس ارتودنسی به جای اینکه به جلو دندان وصل شود به پشت دندان ها متصل است. در این وضعیت زبان مدام به براکت ها و سیم برخورد میکند و احتمال زخمی شدن آن وجود دارد.

5. درد و ناراحتی

مساله درد ارتودنسی و ناراحتی ناشی از آن واقعا آنطورها هم که میگویند صحت ندارد. ما منکر درد به عنوان یکی از عوارض ارتودنسی دندان نیستیم. اما بهتر است به آن عارضه نگوییم زیرا درد بسیار مختصر است و از همه مهمتر موقتی است.





:: موضوعات مرتبط: سلامتی , ,
:: بازدید از این مطلب : 294
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: