خانه هوشمند که دزد می گرفتی همه عمر… / آیا می توان خانه هوشمند را هک کرد؟
نوشته شده توسط : نت ویر

خانه هوشمند مزایای بزرگی مثل راحتی، امنیت و صرفه جویی در هزینه ها را دارد که باعث شده هوشمند سازی ساختمان و استفاده از تجهیزات هوشمند به سرعت فراگیر شود.  خانه هوشمند، خانه ایست که در آن از تلویزیون و پرده هوشمند تا لامپ ها به شکل اتوماتیک درآمده اند و حتی  می شود آن ها را از راه دور کنترل کرد. به علاوه، سیستم امنیتی هوشمند جدیدترین سیستم حفاظت از منازل است که هنوز سارقین سنتی نمی توانند آن را شکسته و به داخل خانه نفوذ کنند و فکر هک شدن خانه هوشمند را در نظر ندارند.

اما اکثر دزدها آدم های باهوشی هستند و بعضی از آن ها به دزدی مدرن، یعنی هک کردن روی آورده اند که به آن ها هکر گفته می شود. هکرها از روی دیوار وارد خانه ها نمی شوند و شاه کلیدی هم ندارند. از آنجایی که وسایل خانه هوشمند با اینترنت کار می کنند، هکر در خانه خود آن ها را هک کرده و کنترل خانه هوشمند را در دست می گیرد.

تجهیزات خانه هوشمند با استفاده از یک اپلیکیشن مرکزی کنترل می شوند. تجهیزات هوشمند عادت ها و رفتار روزانه شما را یاد می گیرند و این اطلاعات به دست آمده را از طریق اینترنت اشیا با یکدیگر به اشتراک می گذارند. تغییر تنظیمات یک گجت هوشمند شاید باعث شود که آن برنامه، تنظیمات تجهیزات هوشمند دیگر را نیز تغییر دهد. به طور مثال، تصور کنید لامپ های هوشمند خانه را طوری برنامه ریزی کرده اید که با ورود شما به منزل روشن شوند. ممکن است عملکرد یک وسیله هوشمند دیگر نیز (مثل سیستم هشدار هوشمند) در خانه به حضور یا عدم حضور شما بستگی داشته باشد. اگر یک هکر به سیستم روشنایی و لامپ های هوشمند شما دسترسی پیدا کند و تنظیمات آن را به حالتی درآورد که گویا شما در منزل هستید، امکان دارد کنترل سیستم هشدار را نیز در دست بگیرد. وقتی هکر لامپ ها را روشن کند، امکان دارد سیستم هشدار تصور کند شما در منزل حضور دارید و غیرفعال شود.

آیا راهی برای جلوگیری از هک شدن خانه هوشمند وجود دارد؟

آپدیت های امنیتی را کامل نمایید، به خصوص در تجهیزات جدید

برنامه ضد بدافزار نصب کنید

 از وای فای عمومی استفاده نکنید

نام کاربری و رمز پیش فرض را تغییر دهید

تجهیزات هوشمند را به شبکه اینترنت اصلی متصل نکنید

از تصدیق هویت چند عاملی استفاده کنید





:: موضوعات مرتبط: زندگی هوشمند , ,
:: بازدید از این مطلب : 493
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: