چهار دست و پا رفتن كودك
نوشته شده توسط : نت ویر

معمولا هر كودك هفت ماهه و يا  كودك ده ماهه چهار دست و پا رفتن را ياد مي گيرد. كودك شما همچنين، ممكن است در اين زمان، روش حركت ديگري را انتخاب كند- مثل اين طرف و آن طرف كردن باسن (سر خوردن به اطراف بر روي باسن، با استفاده از يك دست در پشت و يك پا در جلو، براي به جلو راندن خود)، خزيدن روي شكم يا غلتيدن از اين طرف به آن طرف اتاق.

نبايد در مورد سبكش نگران باشيد، بدون توجه به اين كه او چگونه انجامش مي دهد، مهم اين است كه در حال متحرك و پويا شدن است. بعضي كودكان سينه خيز نمي روند و مستقيما به سوي بالا كشيدن خود، ايستادن، آرام راه رفتن(راه رفتن به كمك مبلمان) و راه رفتن، مي روند.

چهار دست و پا رفتن چگونه اتفاق مي افتد؟ 

كودك شما احتمالا در فاصله كوتاهي بعد از اينكه قادر به نشستن بدون كمك مي شود (تقريبا در زماني كه كودك هشت ماهه است)، شروع به سينه خيز رفتن مي كند. پس از اين نقطه، مي تواند سرش را براي نگاه كردن به اطراف بالا نگه دارد و دست، پا و ماهيچه هاي پشتش، براي جلوگيري از زمين خوردنش، به هنگام بلند شدن روي دست ها و زانوهايش، به اندازه كافي قوي هستند.

در طول يك يا دو ماه، كودك شما به تدريج حركت با اطمينان كامل از حالت نشسته به چهار دست و پا را ياد مي گيرد و خيلي زود خواهد فهميد كه وقتي دست و پاهاش صاف هستند و بدنش با زمين در حالت موازي است، مي تواند به عقب و جلو حركت كند.

زماني بين ۹ يا ۱۰ ماهگي، متوجه مي شود كه فشار وارد كردن با زانوهايش، به او نيروي بالا برنده ايي كه براي حركت نياز دارد را مي دهد. وقتي كه او مهارت پيدا مي كند، خواهد آموخت كه چگونه از حالت سينه خيز به حالت نشسته برگردد.

او همچنين در تكنيك پيشرفته ايي كه متخصص كودكان، ويليام سيرز آن را “سينه خيز رفتن تقاطعي” مي نامد، كه در آن، زماني كه او به جلو حركت مي كند، به جاي استفاده از دست و پاي يك طرف بدن، يك دست و پاي مقابلش، باهم حركت مي كنند؛ استاد مي شود. پس از آن، تمرين كردن او را بي نقص مي كند. زماني كه او يك ساله است، منتظر باشيد كه يك سينه خيز روِ واقعا توانا شود.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد رشد كودك يك ماهه تا كودك يك ساله مي توانيد به وبسايت سلامت و بهداشت نسخه مراجعه كنيد.





:: موضوعات مرتبط: سلامت کودک , ,
:: بازدید از این مطلب : 516
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 3 ارديبهشت 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: